Ilke Corneillie en Detlef Peel zijn de Aanspreekpersonen Integriteit (Club-API) van Hockeyclub Roeselare.

• Als sporter, ouder, trainer, bestuurder of andere vrijwilliger van onze sportclub kan je bij ons als Club-API terecht met een vraag, vermoeden of klacht over fysiek, psychisch of seksueel grensoverschrijdend gedrag.
  • Je kan ons bereiken op:

of je kan ons persoonlijk aanspreken als we aanwezig zijn op de club.

• Als Club-API beluisteren we jouw vraag of verhaal, behandelen we jouw melding in alle discretie en verlenen we jou advies bij mogelijke vervolgstappen of doorverwijzing.
  • Vanaf september kan je online en anoniem je melding invoeren op het platform Trustan van de Vlaamse Hockeyliga.

Beste Roeselare Ranger

Het hockeyseizoen 2022-2023 loopt bijna ten einde en voor we het weten staat seizoen 2023-2024 voor de deur. Een nieuw hockeyseizoen vraagt heel wat voorbereidingen, het bestuur en al haar cellen zijn volop in de weer om alles klaar te stomen.

Één van de belangrijkste en minst eenvoudige taken bij het voorbereiden van een nieuw hockeyseizoen is het samenstellen van de ploegen. Een belangrijk doel is de sportieve ontplooiing van ieder lid en iedere ploeg. Vandaar de opzet om de ploegen (in de mate van het mogelijke) in functie van hockey-technische & hockey-tactische aspecten, fysieke paraatheid en maturiteit in te delen. Het hoofdcriterium bij het samenstellen van de ploegen is daarom het indelen op niveau. Voor deze selecties worden onze ervaren trainers/medewerkers aangesteld waarbij het sportief bestuur waakt over deze procedure. De indeling van een ploeg is overigens nooit definitief. In de loop van het seizoen kunnen er zich voor een speler of ploeg bijzondere opportuniteiten voordoen, of kunnen tussentijdse evaluaties resulteren in een herindeling/verschuiving.

Een ander belangrijk doel dat wij als hockeyclub nastreven is plezier. We willen/wensen dat ieder lid van onze hockeyclub zich amuseert en graag naar trainingen & wedstrijden komt. Uiteraard blijven we een sportclub en verliezen we als hockeyclub de gezonde doch ambitieuze sportprestaties niet uit het oog. Een competitieve ingesteldheid is dus zéker een must, waarbij we streven naar de beste versie van onszelf.

Hockey is een ploegsport, hierbij primeert teamspirit & fairplay, leren omgaan met elkaar!

We tonen respect voor elkaar, maar ook voor onszelf, zowel fysisch als mentaal!

Sportieve groeten

Simon-Laurent Maes, sportief directeur

sportief@hockeyclubroeselare.be

Uiteraard blijven we als hockeyclub steeds bereikbaar voor verdere uitleg, vragen of constructieve opmerkingen.

Sportief Bestuur: Wim Vandendriessche - Bastian Piepers - Evy Vancalbergh - Sofie Lefevre - Frederik Huyghe - Gino Vlietinck - Filip Comptaert - Stijn Bleyaert - Birgit Vincke - Simon-Laurent Maes

Contact: sportief@hockeyclubroeselare.be

Cel Onderbouw: Evy Vancalbergh - Liv Vermeulen - Stijn Bleyaert - Simon-Laurent Maes

Contact: onderbouw@hockeyclubroeselare.be

Cel Bovenbouw: Filip Comptaert - Gino Vlietinck - Wim Vandendriessche - Frederik Huyghe - Simon-Laurent Maes

Contact: bovenbouw@hockeyclubroeselare.be

Binnen de federatie werden 10 geboden opgesteld die we in elke club proberen te realiseren. Je vindt deze ook op hockey.be.

1. Fair-play en respect zijn de basis. Voor coaches en trainers, scheidsrechters, teamgenoten en tegenspelers!
  2. Wees zo veel mogelijk en op tijd aanwezig op training en bij wedstrijden.
  3. Verwittig VOORAF als je niet op training of wedstrijd bent én verontschuldig je bij de trainer als je te laat bent.
  4. Op training en in matchen geef je het beste van jezelf.
  5. Respecteer de spelregels en overtreed ze niet moedwillig.
  6. Wees zo fair dat te erkennen als de tegenspeler sterker is.
  7. Verlies met nederigheid, win met bescheidenheid
  8. Respecteer de coaches, trainers, scheidsrechters en andere vrijwilligers. Zij kiezen ervoor zich in hun vrije tijd voor jou in te zetten!
  9. Respecteer het veld en het materiaal dat je gebruikt.
  10. Neem enthousiast deel aan het leven van je team, maar ook van je club. Beleef én bewaak samen het plezier van de hockeysport.

• Het veld is enkel toegankelijk tijdens trainingen en wedstrijden. Er kan dus NIET vrij getraind worden.
  • Op het veld draag je aangepast schoeisel: hockeyschoenen dus. Ook sportschoenen zonder noppen zijn toegelaten, maar stadsschoeisel kan niet. Supporters blijven dus aan de randen supporteren.
  • Op het veld zijn scheenbeschermers en een bitje noodzakelijk. “No bit no play”, dus.
  • Afval breng je natuurlijk naar de vuilnisbak, glazen flessen zijn niet toegestaan op het veld.
  • Op het veld wordt bij voorkeur water gedronken.
  • En ja, u wordt gefilmd… Lachen dus naar de camera ;-)