Beste Roeselare Ranger

Het hockeyseizoen 2022-2023 loopt bijna ten einde en voor we het weten staat seizoen 2023-2024 voor de deur. Een nieuw hockeyseizoen vraagt heel wat voorbereidingen, het bestuur en al haar cellen zijn volop in de weer om alles klaar te stomen.

Één van de belangrijkste en minst eenvoudige taken bij het voorbereiden van een nieuw hockeyseizoen is het samenstellen van de ploegen. Een belangrijk doel is de sportieve ontplooiing van ieder lid en iedere ploeg. Vandaar de opzet om de ploegen (in de mate van het mogelijke) in functie van hockey-technische & hockey-tactische aspecten, fysieke paraatheid en maturiteit in te delen. Het hoofdcriterium bij het samenstellen van de ploegen is daarom het indelen op niveau. Voor deze selecties worden onze ervaren trainers/medewerkers aangesteld waarbij het sportief bestuur waakt over deze procedure. De indeling van een ploeg is overigens nooit definitief. In de loop van het seizoen kunnen er zich voor een speler of ploeg bijzondere opportuniteiten voordoen, of kunnen tussentijdse evaluaties resulteren in een herindeling/verschuiving.

Een ander belangrijk doel dat wij als hockeyclub nastreven is plezier. We willen/wensen dat ieder lid van onze hockeyclub zich amuseert en graag naar trainingen & wedstrijden komt. Uiteraard blijven we een sportclub en verliezen we als hockeyclub de gezonde doch ambitieuze sportprestaties niet uit het oog. Een competitieve ingesteldheid is dus zéker een must, waarbij we streven naar de beste versie van onszelf.

Hockey is een ploegsport, hierbij primeert teamspirit & fairplay, leren omgaan met elkaar!

We tonen respect voor elkaar, maar ook voor onszelf, zowel fysisch als mentaal!

Sportieve groeten

Simon-Laurent Maes, sportief directeur

sportief@hockeyclubroeselare.be

Uiteraard blijven we als hockeyclub steeds bereikbaar voor verdere uitleg, vragen of constructieve opmerkingen.

Sportief Bestuur: Wim Vandendriessche - Bastian Piepers - Evy Vancalbergh - Sofie Lefevre - Frederik Huyghe - Gino Vlietinck - Filip Comptaert - Stijn Bleyaert - Birgit Vincke - Simon-Laurent Maes

Contact: sportief@hockeyclubroeselare.be

Cel Onderbouw: Evy Vancalbergh - Liv Vermeulen - Stijn Bleyaert - Simon-Laurent Maes

Contact: onderbouw@hockeyclubroeselare.be

Cel Bovenbouw: Filip Comptaert - Gino Vlietinck - Wim Vandendriessche - Frederik Huyghe - Simon-Laurent Maes

Contact: bovenbouw@hockeyclubroeselare.be

Sinds 2012 is er in een Roeselare een hockeyclub!

Vijf jaar lang trainden we op Sint Idesbald, sinds 2017 hebben we een kunstgrasveld op de mooie site van Onze Kinderen.

In 2020 trekken we in ons eigen clubhuis waar spelers, ouders/coaches, trainers, scheidsrechters en onze vele vrijwilligers verder enthousiast kunnen bouwen aan een club waar op en naast het veld fairplay, respect en betrokkenheid centraal staan.

Bedankt aan iedereen om de schouders te zetten onder onze bloeiende club!